מה שהביא אותי לסוכנות זו תחושה של סקרנות. יצא לי לראות דאצ'ות בחו"ל שמשמשות כמוניות וכרכבים פרטיים אבל עד היום לא יצא לי לנסוע באחת.
ישנם 4 דגמים שונים, ופה אתן פירוט בסיסי:
סנדרו Sandero- סופרמיני שמבוססת על הקליאו מהדור הקודם.
דאסטר Duster – ג'יפ. בא בגרסאות בנזין או דיזל 2X4 או 4X4.
לודג'י Lodgy – טרנזיט 7 מקומות.
דוקר Dokker – כמו לודג'י אבל בלי שורה שלישית. רק 5 מקומות ותא מטען עצום (אותו רעיון של הקנגו).
אתמול הגעתי לשם ב9:00 בבוקר והיה תור כל כך ארוך שלא יכולתי להזמין נסיעת מבחן לאותו יום.
לא אמרו לי את זה על ההתחלה ולא היה לי ממש אכפת כי היה לי זמן לשרוף.
בסוף יצאתי משם ב14:00 בלי נסיעת מבחן.
היום הגעתי לעשות נסיעת מבחן בLodgy. זה הטרנזיט 7 מושבים שלהם.
זה הרכב היחיד שעניין אותי לנסוע בו כי יודע שהסנדרו הוא כמעט זהה לקליאו רק קל יותר. גם לא התעניינתי באחרים יותר מדי כי אני לא רואה את עצמי על ג'יפ או על רכב מסע אבל כן על רכב עם 7 מושבים, ששניים מהם אפשר להוציא ולהשאיר בבית בשביל לדחוף שם דברים.
זה שימושי אפילו בשביל זוג בלי ילדים כי זה לא ענק אבל אפשר שימושי מאוד.
פנים הרכבים:
נכנסתי לכל הרכבים ובדקתי את כל הפונקציות של הרכבים, החל מהמיקום של מחזיקי הכוסות ועד קיפול של המושבים.
הכל שם בערך אותו דבר עם עיצוב שונה אז אני אעשה סקירה כללית של הפנים אצל כולם ואז אעבור על כל אחד מהדגמים עם פירוט משלו.
כבעלים של קליאו הרגשתי יחסית בבית.
מדהים כמה מהאבזור הוא זהה. החל מהכפתור של הקרוז קונטרול והידית של האיתות ועד הפתחים של המזגן.
ההבדל העיקרי חוץ מהעיצוב הכללי הוא באיכות החומרים.
בעוד שברנו רגילה יש חומרים די רכים, בכל הרכבים של דאצ'יה יש דשבורד קשיח ופחות נעים למגע, למרות שהוא נראה לא רע ויש לו טקסטורות שבמבט ראשון נראות כאילו הרכב יותר איכותי. הוא אפילו בא בשני צבעים בחלק מהרכבים.
תא הכפפות של כל הרכבים הוא ענק ומעוצב טוב. יש גישה נוחה מאוד וכל מה שצריך ייכנס שם.
היחיד ששונה מהותית מבפנים הוא הדאסטר, שבו יש גם בד בדלתות והשקעה רצינית בעיצוב הפנימי.
אני מצטער לומר שבכל הרכבים משענת היד היא אחד הדברים היותר מזעזעים שראיתי. היא שברירית ומכוערת וכשמשעינים עליה את היד היא מתעקמת. בסנדרו היא נראית כאילו שמשהו חסר לה כשמרימים אותה. אולי יש שם חלק שנשבר וחסר בכל הרכבים. הוא ממש לא נעים והייתי מוציא אותה אם הייתי קונה כזה רכב. היא גם יוצאת מהקונסולה עצמה ולא מהמשענת של המושב ככה שהיא לא זזה. היה עדיף שלא ישימו אותה.
Sandero:
קודם כל, מבחוץ הרכב נראה מעולה, במיוחד בכחול.
הוא לא נראה כל כך זול, במיוחד עם פסי המטען על הגג וההגבהה.
ההגבהה מגניבה ולמי שרוצה רכב לשבילי עפר ממש קלים זו אלטרנטיבה לא רעה בכלל.
כעקרון למשפחה שמחפשת תחבורה זולה ומדי פעם רוצה לטייל, עם קצת פוזה של ג'יפ אבל בלי שום חיסרון של 4X4 או של רכב כבד, זה לא רע בכלל.
כרכב סופר מיני הוא היה יכול להיות אלטרנטיבה טובה אבל המחיר שלו קרוב מדי לזה של הקליאו.
הוא עולה 69000 והקליאו הכי זולה (זו שיש לי) עולה בערך 3000-5000 ש"ח יותר, והיא חסכונית באותה רמה, עם 15 כ"ס פחות, תוך שהיא נותנת יותר תמורה מההפרש בכסף כי היא מרגישה יותר איכותית.
מה שכן, אם משווים אותו לקליאו עם אותו מנוע, היא 0.9 היא עולה 20000 ש"ח יותר.
לסיכום: אני לא הייתי קונה אחד.
Duster:
בניגוד לדגמים הפשוטים האחרים, בדגם הזה השקיעו טיפה יותר בפנים.
הפלסטיקים טיפה יותר נעימים ויש בד בדלתות.
העיצוב שמסביב ללוח המחוונים מעניין וקרבי.
העיצוב בכלליות נעים לעין, במיוחד הפרונט. הוא מעביר את התחושה הנכונה של קרביות ולא מרגיש כאילו שהרכב הולך להתפרק.
אפשר להגיד ש"אני מאמין לו" שהוא יכול להתמודד עם שטח.
הגרסה שהכי רלוונטית לרוב האנשים היא גרסת הבנזין 4X2. רוב האנשים לא באמת צריכים לקנות רכב דיזל חזק בשביל שטח.
את הפוזה של ג'יפ הוא מעביר מעולה. גם הגרסה הבסיסית ב89990 תספק את הצרכים של מי שרוצה לעלות על מדרכות ולא יוצא יותר מדי מהעיר.
לסיכום:
במחיר שלו אני לא רואה לו מתחרים. בגרסת הבנזין יש מספיק פוזה במחיר נמוך בעוד שבגרסת הדיזל זה רכב עם יכולות שטח מספקות במחיר סביר בהחלט ביחס למתחרים.
Dokker:
ראו ערךLodgy אבל בלי השורה השלישית ועם תא מטען ענק.
Lodgy:
מדובר ברכב בעל 7 מקומות שיותר קצר ממאזדה 3 וברוחב זהה (אני משתמש במאזדה 3 בגלל הפופולריות שלו בארץ).
הפלסטיקים בפנים הם לא ממש נעימים למגע אבל העיצוב טוב. ההרגשה של הפלסטיקים היא של רכב עבודה כמו הקנגו אבל במחיר הזה באמת שאי אפשר להתלונן כי מדובר ברכב מסחרי אחרי הכל.
בנוסף לתא הכפפות הענק יש עוד תא שימושי בחלק העליון של הדשבורד.
על פי התמונות בגוגל מסתבר שאפשר להכניס שם אננס לקנה מידה אבל אז הוא לא ייסגר.
מאחור יש מחזיקי כוסות במיקומים נוחים, מספיק לכל הנוסעים.
במושבים של השורה השלישית הפלסטיקים שמחזיקים את הכוסות הם קשיחים במידה מוגזמת וקצת רופפים. אני לא רואה אותם שורדים טוב לאורך זמן.
המושבים האחוריים נוחים למדי ולא קשיחים מדי. קל מאוד לקפל אותם קדימה ואף להוריד לחלוטין את השורה השלישית מהרכב.
להחזיר אותם ולהתקין זה עניין אחר וידרוש שני אנשים וקצת זיעה.
יחסית לרכבים אחרים בקטגוריה זה ממש לא רע.
נסיעת המבחן על הלודג'י:
מבחינת תא הנהג ההרגשה נוחה ויש מספיק מקום. כל האביזרים הם בדיוק במקום שבו היינו מצפים להם, במיוחד מי שרגיל לרנו.
ההרגשה הכללית היא קצת מוזרה. החלל ותנוחת הנהיגה הם של רכב מסחרי אבל מבחינת תחושה דינאמית בנהיגה מרגיש כמו רכב קטן. זה לחלוטין לא רע.
מערכת השמע היא של רנו ולמרות שאין את מסך המגע שקצת חסר, המערכת קלה לשימוש ואינטואיטיבית. רוב השליטה נעשית דרך הסידור הקלאסי של רנו בצד ההגה.
היא זיהתה מיידית את הדיסק און קי שלי וקראה דברים בפורמטים שונים (הכנתי במיוחד כדי לבדוק את זה). למרות הקלות של השימוש אכזב אותי שלא מצאתי את כפתור (אם יש) שמעביר ישירות לתיקיה הבאה.
מערכת הבלוטות' פעלה מצוין ולקח לי פחות מ20 שניות להתאים את הטלפון שלי אליה.
תנוחת הנהיגה יכולה להיות קצת יותר טובה אם נפטרים ממשענת היד, שלא מאפשרת להגיע בצורה נוחה לידית ההילוכים. ובאותו נושא, ידית ההילוכים היא קצרה מדי. עוד 5 סנטימטרים היו עוזרים לארגונומיה. היא מתאימה לרכבים קטנים יותר רבל תנוחת הנהיגה היא גבוהה יחסית וצריך כמעט להתכופף בשביל להעביר הילוכים.
כיסא הנהג מתכוונן לגובה עם אחד המנגנונים הגרועים שיצא לי לראות. צריך למשוך את הידית כלפי מעלה ולנסות לקפוץ תוך ישיבה. זה גרם לי לכאב גב מיידי. המנגנון דבילי.
אני מניח שלנהג יחיד זה לא כל כך נורא כי מכוונים את המושב ביום שקונים את הרכב ולא מזיזים את הגובה כמעט לעולם.
ההגה מתכוונן לגובה בלבד ולא לעומק אבל הזווית שלו בסדר.
כוח לא חסר עם משקל של 1200 ק"ג ומנוע 1.2 טורבו עם 115 כ"ס. הרכב מאיץ יפה ובולם כמו שצריך.
הנסיעה הייתה נחמדה ביותר עד הרגע שבו התחלף האור לירוק והנהג שהיה לפני לא נסע. לאחר חמש שניות נתתי תפיחה קלה למרכז ההגה ולא קרה שם כלום. אחרי עוד 2 שניות מצאתי שהצופר נמצא בקצה של ידית האיתות והאורות.
בגלל הגודל והחיסכון בדלק הוא יכול גם להתאים למשפחות קטנות או אפילו זוגות שאוהבים לדחוף דברים לתא המטען או שרוצים הרבה מרחב מחייה.
סיכום: הלודג'י הוא רכב לא רע בפני עצמו למי שמחפש תחבורה זולה בשני שליש מהמחיר הרגיל של רכב 7 מקומות, אם מוכנים לחיות עם החסרונות.
ישנם 4 דגמים שונים, ופה אתן פירוט בסיסי:
סנדרו Sandero- סופרמיני שמבוססת על הקליאו מהדור הקודם.
דאסטר Duster – ג'יפ. בא בגרסאות בנזין או דיזל 2X4 או 4X4.
לודג'י Lodgy – טרנזיט 7 מקומות.
דוקר Dokker – כמו לודג'י אבל בלי שורה שלישית. רק 5 מקומות ותא מטען עצום (אותו רעיון של הקנגו).
אתמול הגעתי לשם ב9:00 בבוקר והיה תור כל כך ארוך שלא יכולתי להזמין נסיעת מבחן לאותו יום.
לא אמרו לי את זה על ההתחלה ולא היה לי ממש אכפת כי היה לי זמן לשרוף.
בסוף יצאתי משם ב14:00 בלי נסיעת מבחן.
היום הגעתי לעשות נסיעת מבחן בLodgy. זה הטרנזיט 7 מושבים שלהם.
זה הרכב היחיד שעניין אותי לנסוע בו כי יודע שהסנדרו הוא כמעט זהה לקליאו רק קל יותר. גם לא התעניינתי באחרים יותר מדי כי אני לא רואה את עצמי על ג'יפ או על רכב מסע אבל כן על רכב עם 7 מושבים, ששניים מהם אפשר להוציא ולהשאיר בבית בשביל לדחוף שם דברים.
זה שימושי אפילו בשביל זוג בלי ילדים כי זה לא ענק אבל אפשר שימושי מאוד.
פנים הרכבים:
נכנסתי לכל הרכבים ובדקתי את כל הפונקציות של הרכבים, החל מהמיקום של מחזיקי הכוסות ועד קיפול של המושבים.
הכל שם בערך אותו דבר עם עיצוב שונה אז אני אעשה סקירה כללית של הפנים אצל כולם ואז אעבור על כל אחד מהדגמים עם פירוט משלו.
כבעלים של קליאו הרגשתי יחסית בבית.
מדהים כמה מהאבזור הוא זהה. החל מהכפתור של הקרוז קונטרול והידית של האיתות ועד הפתחים של המזגן.
ההבדל העיקרי חוץ מהעיצוב הכללי הוא באיכות החומרים.
בעוד שברנו רגילה יש חומרים די רכים, בכל הרכבים של דאצ'יה יש דשבורד קשיח ופחות נעים למגע, למרות שהוא נראה לא רע ויש לו טקסטורות שבמבט ראשון נראות כאילו הרכב יותר איכותי. הוא אפילו בא בשני צבעים בחלק מהרכבים.
תא הכפפות של כל הרכבים הוא ענק ומעוצב טוב. יש גישה נוחה מאוד וכל מה שצריך ייכנס שם.
היחיד ששונה מהותית מבפנים הוא הדאסטר, שבו יש גם בד בדלתות והשקעה רצינית בעיצוב הפנימי.
אני מצטער לומר שבכל הרכבים משענת היד היא אחד הדברים היותר מזעזעים שראיתי. היא שברירית ומכוערת וכשמשעינים עליה את היד היא מתעקמת. בסנדרו היא נראית כאילו שמשהו חסר לה כשמרימים אותה. אולי יש שם חלק שנשבר וחסר בכל הרכבים. הוא ממש לא נעים והייתי מוציא אותה אם הייתי קונה כזה רכב. היא גם יוצאת מהקונסולה עצמה ולא מהמשענת של המושב ככה שהיא לא זזה. היה עדיף שלא ישימו אותה.
Sandero:
קודם כל, מבחוץ הרכב נראה מעולה, במיוחד בכחול.
הוא לא נראה כל כך זול, במיוחד עם פסי המטען על הגג וההגבהה.
ההגבהה מגניבה ולמי שרוצה רכב לשבילי עפר ממש קלים זו אלטרנטיבה לא רעה בכלל.
כעקרון למשפחה שמחפשת תחבורה זולה ומדי פעם רוצה לטייל, עם קצת פוזה של ג'יפ אבל בלי שום חיסרון של 4X4 או של רכב כבד, זה לא רע בכלל.
כרכב סופר מיני הוא היה יכול להיות אלטרנטיבה טובה אבל המחיר שלו קרוב מדי לזה של הקליאו.
הוא עולה 69000 והקליאו הכי זולה (זו שיש לי) עולה בערך 3000-5000 ש"ח יותר, והיא חסכונית באותה רמה, עם 15 כ"ס פחות, תוך שהיא נותנת יותר תמורה מההפרש בכסף כי היא מרגישה יותר איכותית.
מה שכן, אם משווים אותו לקליאו עם אותו מנוע, היא 0.9 היא עולה 20000 ש"ח יותר.
לסיכום: אני לא הייתי קונה אחד.
Duster:
בניגוד לדגמים הפשוטים האחרים, בדגם הזה השקיעו טיפה יותר בפנים.
הפלסטיקים טיפה יותר נעימים ויש בד בדלתות.
העיצוב שמסביב ללוח המחוונים מעניין וקרבי.
העיצוב בכלליות נעים לעין, במיוחד הפרונט. הוא מעביר את התחושה הנכונה של קרביות ולא מרגיש כאילו שהרכב הולך להתפרק.
אפשר להגיד ש"אני מאמין לו" שהוא יכול להתמודד עם שטח.
הגרסה שהכי רלוונטית לרוב האנשים היא גרסת הבנזין 4X2. רוב האנשים לא באמת צריכים לקנות רכב דיזל חזק בשביל שטח.
את הפוזה של ג'יפ הוא מעביר מעולה. גם הגרסה הבסיסית ב89990 תספק את הצרכים של מי שרוצה לעלות על מדרכות ולא יוצא יותר מדי מהעיר.
לסיכום:
במחיר שלו אני לא רואה לו מתחרים. בגרסת הבנזין יש מספיק פוזה במחיר נמוך בעוד שבגרסת הדיזל זה רכב עם יכולות שטח מספקות במחיר סביר בהחלט ביחס למתחרים.
Dokker:
ראו ערךLodgy אבל בלי השורה השלישית ועם תא מטען ענק.
Lodgy:
מדובר ברכב בעל 7 מקומות שיותר קצר ממאזדה 3 וברוחב זהה (אני משתמש במאזדה 3 בגלל הפופולריות שלו בארץ).
הפלסטיקים בפנים הם לא ממש נעימים למגע אבל העיצוב טוב. ההרגשה של הפלסטיקים היא של רכב עבודה כמו הקנגו אבל במחיר הזה באמת שאי אפשר להתלונן כי מדובר ברכב מסחרי אחרי הכל.
בנוסף לתא הכפפות הענק יש עוד תא שימושי בחלק העליון של הדשבורד.
על פי התמונות בגוגל מסתבר שאפשר להכניס שם אננס לקנה מידה אבל אז הוא לא ייסגר.
מאחור יש מחזיקי כוסות במיקומים נוחים, מספיק לכל הנוסעים.
במושבים של השורה השלישית הפלסטיקים שמחזיקים את הכוסות הם קשיחים במידה מוגזמת וקצת רופפים. אני לא רואה אותם שורדים טוב לאורך זמן.
המושבים האחוריים נוחים למדי ולא קשיחים מדי. קל מאוד לקפל אותם קדימה ואף להוריד לחלוטין את השורה השלישית מהרכב.
להחזיר אותם ולהתקין זה עניין אחר וידרוש שני אנשים וקצת זיעה.
יחסית לרכבים אחרים בקטגוריה זה ממש לא רע.
נסיעת המבחן על הלודג'י:
מבחינת תא הנהג ההרגשה נוחה ויש מספיק מקום. כל האביזרים הם בדיוק במקום שבו היינו מצפים להם, במיוחד מי שרגיל לרנו.
ההרגשה הכללית היא קצת מוזרה. החלל ותנוחת הנהיגה הם של רכב מסחרי אבל מבחינת תחושה דינאמית בנהיגה מרגיש כמו רכב קטן. זה לחלוטין לא רע.
מערכת השמע היא של רנו ולמרות שאין את מסך המגע שקצת חסר, המערכת קלה לשימוש ואינטואיטיבית. רוב השליטה נעשית דרך הסידור הקלאסי של רנו בצד ההגה.
היא זיהתה מיידית את הדיסק און קי שלי וקראה דברים בפורמטים שונים (הכנתי במיוחד כדי לבדוק את זה). למרות הקלות של השימוש אכזב אותי שלא מצאתי את כפתור (אם יש) שמעביר ישירות לתיקיה הבאה.
מערכת הבלוטות' פעלה מצוין ולקח לי פחות מ20 שניות להתאים את הטלפון שלי אליה.
תנוחת הנהיגה יכולה להיות קצת יותר טובה אם נפטרים ממשענת היד, שלא מאפשרת להגיע בצורה נוחה לידית ההילוכים. ובאותו נושא, ידית ההילוכים היא קצרה מדי. עוד 5 סנטימטרים היו עוזרים לארגונומיה. היא מתאימה לרכבים קטנים יותר רבל תנוחת הנהיגה היא גבוהה יחסית וצריך כמעט להתכופף בשביל להעביר הילוכים.
כיסא הנהג מתכוונן לגובה עם אחד המנגנונים הגרועים שיצא לי לראות. צריך למשוך את הידית כלפי מעלה ולנסות לקפוץ תוך ישיבה. זה גרם לי לכאב גב מיידי. המנגנון דבילי.
אני מניח שלנהג יחיד זה לא כל כך נורא כי מכוונים את המושב ביום שקונים את הרכב ולא מזיזים את הגובה כמעט לעולם.
ההגה מתכוונן לגובה בלבד ולא לעומק אבל הזווית שלו בסדר.
כוח לא חסר עם משקל של 1200 ק"ג ומנוע 1.2 טורבו עם 115 כ"ס. הרכב מאיץ יפה ובולם כמו שצריך.
הנסיעה הייתה נחמדה ביותר עד הרגע שבו התחלף האור לירוק והנהג שהיה לפני לא נסע. לאחר חמש שניות נתתי תפיחה קלה למרכז ההגה ולא קרה שם כלום. אחרי עוד 2 שניות מצאתי שהצופר נמצא בקצה של ידית האיתות והאורות.
בגלל הגודל והחיסכון בדלק הוא יכול גם להתאים למשפחות קטנות או אפילו זוגות שאוהבים לדחוף דברים לתא המטען או שרוצים הרבה מרחב מחייה.
סיכום: הלודג'י הוא רכב לא רע בפני עצמו למי שמחפש תחבורה זולה בשני שליש מהמחיר הרגיל של רכב 7 מקומות, אם מוכנים לחיות עם החסרונות.
Комментариев нет:
Отправить комментарий